سونی sonyهمچنان پس از کانن canonو نیکونnikon، سومین برند تولیدکننده دوربین است
باوجود یکهتازی در بازار دوربینهای بدون آینه، سونی همچنان در مجموع پس از کانن و نیکون، سومین برند سازندهی دوربینهای با لنز قابل تعویض (ILC) محسوب میشود.
سونی بهتازگی گزارشی از وضعیت مالی خود ارائه کرده که در آن اطلاعات جالبی دربارهی بخش دوربینهای دیجیتال آمده است. بنا به اعلام سونی در این گزارش، حرکت شرکت بهسمت تولید محصولات بالارده و با حاشیهی سود بالا باعث شده است تا باوجود کاهش فروش، درآمد بخش دوربین ثابت باقی بماند. سونی دلیل کاهش فروش دوربینهای خود را مجموعهای از عوامل، از جمله بازارِ درحال افول دوربین دیجیتال و فرصتهای ازدسترفته به دلیل زلزلهی کوماموتو میداند.
به اعتقاد سونی، استراتژی سال ۲۰۱۴ شرکت برای تقویت بخش لنزها و دوربینهای ILC در حال ثمر دادن است. سونی بر همین اساس پیشبینی میکند دوربینها و لنزهای شرکت در سال ۲۰۱۷ رشد فروش ۲۷ درصدی تجربه کنند. در گزارش سونی آمده است که بخش مرتبط با دوربین (که شامل کسب و کار رسانهای و پزشکی هم میشود) در سال آینده، بهطور کلی رشد ۱۰ درصدی و افزایش سود عملیاتی ۱۲.۷ درصدی تجربه خواهد کرد. قسمتی از این رشد به دلیل روی آوردن سونی به ساخت محصولاتی با حاشیهی سود بالا و قسمت دیگر به دلیل افزایش تقاضا پس از زلزلهی کوماموتو است.
بر اساس گزارش سونی، درحال حاضر ۱۴ درصد بازار لنز و دوربینهای ILC در اختیار این شرکت قرار دارد که این سهم، بازار آنها را پس از کانن و نیکون در رتبهی سوم جهانی قرار میدهد. کارشناسان عقیده دارند کسب مقام دوم سونی در بازار آمریکا نیز به دلیل ارائه نشدن دوربین بالاردهی جدید از سوی نیکون است.
علاوه بر این، سهم ۲۳ درصدی سونی از بازار دوربینهای کامپکت، آنها را در مقام اول بین دوربینهای لارج سنسور و لانگ زوم، و مقام دوم بین تمام دوربینهای کامپکت قرار میدهد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰